من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

بی رغائب!

پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ب.ظ


اینکه لیله الرغائب  برسد  و تو به جایی رسیده باشی که آرزویی نداشته باشی که از باریتعالی طلب کنی یعنی د ِلاً تمام شده ای ، تمامت کرده اند . یعنی رسیده ای به اینکه برآورده نشدنی های مُحرز را دیگر تمنا نکنی .عرب این امَل و آرزوها را تمنا می گوید تمناهای دل آدمی و آن قِسم از آرزو را که دور و دراز نیست و دست نیافتنی به نظر نمی رسد و امید به بر آورده شدنش هست را تَرجّی می گوید .نه تمنا دارم و نه تّرجی . بقول آن عارف بالله: آن خواهم که هیچ نخواهم .خواستن پر از هراس از دست دادن است . و از دست دادن های متوالی تب و تاب تند آرزو کردن های سالها پیش را در من بی رنگ کرده است و دیگر حتی برایم مهم نیست بخشی مختصر از آرزوها یا احتمالا بخشی عظیم از آرزوی کسی هستم یا نه . نخواستن همه ی بندها را باز می کند از دست و بالم . نخواستن رهایم می کند . نخواستن کمک می کند به دل کندن از دنیا از همه چیز و همه کس و سبکسار شدن .نخواستن، پس زدن نیست ؛ پی بردن به ناپایداری داشته هایی ست که روزی خواسته ها بوده اند .

                                 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۰۲
... دیگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی