من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

" درگیر رویای توام..." (شادمهر عقیلی)

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۷ ب.ظ

 

نخِ سستِ چای کیسه ای در لیوان آب جوش، طناب پوسیده ی رخت در ایوان ِِ رو به باد، بندِ کم جان شده ی سینه بند روی شانه ،باریکه ی بی رمق نور بر لبه ی دیوار... 

چیزی شده است نازک و ناپایدار شبیه اینها که گفتم، زندگی. 

دلم می خواهد چنگ بیندازم به زورمندترین تصویری که از خودم در گاو صندوق زمان، موجود بوده است و از متصل گسسته شدن، خلاص بیابم. 

می خواهم بوی علف خیسی باشم که چمن زن های دور میدان اقبال لاهوری، شب ها حواله ی هوا می کنند. می خواهم رونق فواره ای رشید باشم در تابستان، می خواهم ماسه بریزم توی گوش هام و یک ساعت از ویروسِ همه گیر کلامی نشنوم. دلم می خواهد سر فرو ببرم در حوضِ ماه دارِ صدای ابتهاج و شعر بشنوم.

پیش از اینها من و شعر هماغوشی های شبانه ی بیشتری داشتیم.تا سحر لخت و عور در میان ملحفه های سفید تن می چسباندیم به هم و این همه بیمناک گسسته شدن ها نبودم.

بیا برگردیم  به کوچه پس کوچه های یزد، من زنگ ِِ در خانه های قدیمی مردم را بزنم، با مخلوط شیطنت و حجب، انگار بزرگترین گناهان جهان را مرتکب شده باشی، پا به فرار بگذاری، بیا چیزی بگو تا دوباره آن صدای پاها و خنده های واقعی بپیچد زیر طاق های کاهگلیِ مرطوب. 

می خواهم نبینم، چای کیسه ای از نخ سستش جدا شده و در آب ِجوش غوطه می خورد، طناب پوسیده ی رخت، روسری ام را به باد داده و خودش را دراز به دراز انداخته کف ایوان، بندِ کم جان شده ی سینه بند، تپه های شورمند تنم را تاب نمی آورد و  پشت میز مسکوتِ اداره یکباره، وظیفه اش را رها می کند و جدا می شود از قَزن ها.می خواهم باریکه ی لغزان نور را بر لبه ی دیوار نبینم.

دلم می خواهد دخترکی موفرفری باشم که در چله ی تابستان، درست همین ده دقیقه ی پیش پاسبانی پیدایش کرده و تحویلِ بزرگترش داده. دلم می خواهد سر و رویم را غرق بوسه کنند و دعوایم نکنند که کدام گوری رفته بودم. دلم می خواهد برای بزرگترم مهم باشم،خیلی مهم. بعضی از آدمها در گسسته گی ها باید ببینند و بشنوند که مهم هستند تا باور کنند هنوز زنده اند. دل خرابی ها و جفاکاری های این چند وقته کاری کرد با من که از این آدمها شدم بی که بخواهم. 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۸
... دیگری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی