من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

نُتی در گلوی پرنده باشم

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ق.ظ


برای عرفان

 

از طرف من برای خودت یک چای پر رنگ بریز و به صدای سازت را

در بیاور . مثل کسی که آدمی خواب را بیدار می کند با ملایمت و مهر .

آنقدر زود میان سختی های زندگی مان بزرگ شدی که حالا که دوری فقط

دوست دارم عکس بچه گی هایت را نگاه کنم . راستی چرا دقت نکرده بودم

ببینم غیر از حیوانات کوچک خانه گی از کی بود که دلت برای موسیقی

رفت ؟ حالا فکر می کنم خوب است که رفتی برای دلت نت های تازه بسازی

نه اینکه مثل من پی کلمه ها باشی و آدم های کلمه ساز ! آدم های کلمه باز !

نت ها از کلمه ها مهربان ترند .نگاهشان کن و به پوست شان دست بکش.

مهربان ترند . این را یقین دارم . نت ها حتی بی وفاترین و گریز پاترین شان

مهربان ترند . کلمه مثل مته ای در سنگ ها فرو می رود و شکل همه چیز را

عوض می کند و می تراشد . فکر کن استخوان آدم را شکل اسب می کند و رم

می دهدت در کوه و بیابان . نت ها می گویند بیا ! دامنت را جمع کن و بنشین

و بشنو . یقه ی کتت را صاف می کنند و می توانند پوستت را نوازش کنند

مثل وقتی نامجو از دل سعدی می خواند که این عمر طی نمودیم اندر امیدواری

اندر امیدواری ... و تازه فهمم می شود که این کلمه ی امید چیست . آنی که 

نوشتم نبود آنی ست که می شنوم . امید روی کاغذ که می آید رنگ می بازد . 

برایخودت چای پر رنگ بریز و سازت را بگو کلمه ای را از من به نتی شبیه

پرنده بدل کند . من اینجا سخت دلتنگم و دلم آواز دشتی می خواهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
... دیگری

نظرات  (۱)

این که آخر شب ،نفله شده از کار...
 با تنهایی، دو نفری تو یه اتاق پر از انبر دست و شیشه،بشینیم و بنویسیم که چقد دلم برای عزیزانم تنگ شده رو دوست ندارم...آره خیلی زود گذشت...و همینه...همه مون از یه سنی دنبال مفهوم ها میریم.یکی از ویژگی های انسان معاصر هم همینه که نمیدونه چی خوبه چی بد...
اینجا وقت زیاده برا فک کردن به گذشتهِ همیشه رنگی.
تنها کاری که میتونم براش انجام بدم اینه که سازو بردارم ،انگشت اول و بزارم روی نت "ر"و بگم:در سینه ام کاجی ست بی میوه......
این شده سهم من از اون داستان....
پاسخ:
ممنون پسر خوب خدا ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی