من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

گیاهی بودم در دامنه ای کم شیب

سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ب.ظ



در همسایه گی ام یک عطاری تمیز و خوش بو ست . هر وقت سرم سنگین از

درد است هر وقت مشام جانم از بوی خاکستر لبریز است خودم را میان قوطی های

پر از گل و ریشه و دانه اش می بینم . عطار ، مرد جوان مومنی ست که دقیق است

و آرام . با احتیاط و احترام با گلها و دانه ها و ریشه ها برخورد می کند . از نگاه

کردن به زن ها پرهیز دارد .هر زنی که پا به قلمروی کوچک پر گلش می گذارد

سرش را بلند نمی کند . نگاهش به گلهایی ست که می سابد . به عناب ها و آویشن ها

به گلهای بنفش ختمی . برای سرفه های بی امانم برای تبی که از درون بی بنیه ام کرده

بود گلهای زرد و بنفش  و برگچه های سبز را توی پاکتی کوچک ریخت . بعد با خطی

خوش نوشت که با این گلها چه کنم . زمان ها و مقدارها را نوشت . هیچ وقت پول زیادی

نمی گیرد . با خودم فکر می کنم برکت پولی که از خوشبوترین عطرهای کوهی به خانه

می برد چقدر می تواند زیاد باشد و سبک . به او گفتم اگر وقف بچه های این شهر نبودم

حتما عطاری کوچکی داشتم که قلمروی وسیعم بود . لبخند زد و گفت بله داشتن عطاری

خیلی خوب است . باید بلد ِ این کار باشی . ما شغل آبا اجدادی مان همین است . بعد 

روغن بادام را در شیشه ای کوچک ریخت و درش را محکم کرد . 

 آه ! اگر پیشه ی  من گلها بودند دشتی که در شیشه ها گنجانده بودمرا هیچ کس

 نمی توانست از من بدزدد . کاش گیاهی داشتی برای فراموشی  ای مرد عطار !

اما تو با گیاهانی آشنایی که حافظه را قوی می کنند . آیا گیاه فراموشی را باید از کدام

کوه پیدا کرد ؟ آیا چوب های دارچین آیا  دانه های " به " می توانند حواسم را پرت کنند ؟

کاش دستی برایم گل گاو زبان دم کند . حالم حال درختی ست که اره شده و در نیسانی

بی رحم به سمتی نامعلوم می رود . نمی خواهم میز باشم یا صندلی ! نمی خواهم

دری باشم که هرگز باز نمی کنی . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۲
... دیگری

نظرات  (۱)


از اول اول پست یاد اون شعرت بودم
عطار
گیاه فراموشی

تهشم که یه شعر جدیده

الهی بگم چیکار شی انقد کلماتت خوبن و جفتن و جورن.
پاسخ:
عزیزمی . تو خودت راه و رسم کلمه ها رو بهتر از من می دونی بی تعارف و اغراق .

کلمه ها خودشون خودشونو می نویسن وقتی سراغم می یان فقط همین . 

همیشه دلم گرمه به بودنت . 


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی