من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

مردم داری

يكشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۶ ب.ظ


منصوره ی آرایشگر را توی راه دیدم تند تند سلام و احوالپرسی کرد و گفت باید برود خانه کار دارد . 

بچه را بردم کلاس شنا دیدم دستی آمد روی شانه ام . منصوره بود گفت بیا برویم موهایت را رنگ کنم

سفیدهایش خیلی دیده می شوند . این همه راه را پشت سرم آمده بود که سفیدی های مو یم را

 بپوشاند . با هم تا آرایشگاهش قدم زدیم حالم را پرسید و گفت همیشهدعایم می کند . رنگ گذاشت روی

موهایم ، قهوه ای ِ ملایم . ابروهای لنگ و بلنگ شده ام را برداشت . توی آینه به خودم نگاه نکردم. کارش را 

بلد است و من بی حوصله تر از گشتن دنبال خودم توی آینه ها شده ام . گاهی به راننده هایی که هر روز دنبالم

می آیند و دائم می پرسند به جای نزدیکتری منتقل می شوم  یا نه ، به آرایشگر محله مان ، به نانوا و سبزی 

فروش نزدیکترم .آن ها احترامم را دارند . آن ها احوالپرسم هستند . آن ها وقتی پیدایم نیست متوجه می شوند .

 آ نها دلشان شور گرفتن دستمزدشان از من را نمی زند .  می فهمم برای پول نیست که یادشان هستم .

آن ها توی شب های قدر دعایم می کنند . آن ها مردم دارتر و با معرفت تر از خو یشان و کسان منند . 

ربط بین ما تعارف و تکلف مناسبت های فامیلی نیست . ربط بین ما معرفت است و مهر بی تقاضا .


                                   

                                               

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۶
... دیگری

نظرات  (۲)

۰۶ تیر ۹۵ ، ۲۳:۵۱ زهرا رجایی

من نه ارایشگرم نه سبزی فروش و...
اما شبای قدر... میشه یادت نباشم؟
پاسخ:
آره می دونم  هستی 

اونا که می گم تو نیستی 
بیا...اینقدر دیر به دیر فرصت دیدار می دهی که از موی سفیدت-عمرا-تصویر نداریم...

منصوره ی آرایشگر
ترکیب های این نوشته رو دوست داشتم.

استوار باشی استاد:)
پاسخ:
همون تصویر جوان و پر هیاهو را از من به خاطر بسپار لوجا 

این زنی که زودتر از موعد به سالخوردگی قلبش رسیده است که دیدن ندارد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی