من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

من دیگری هستم

یادداشت های روزانه ی دیگری

بایگانی

آتش به دل مزن که دلم را قرار نیست

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ق.ظ

ده ها بار صحنه ی غرق شدن کشتی سانچی را نگاه کردم . روزهایی که هنوز در حال سوختن بود طاقت دیدنش را نداشتم جز یکی دو باری که اتفاقی چشمم افتاد و بیشتر سوختم و گریستم . به زن هایی فکر کردم که داشتند عزیزانشان را به نامرادی در میانه ی آن همه آب به تقدیر آتش از دست می دادند . این درد جانکاهی ست . آیا از زیر کدام سنگ می توان آن صبر عظیم راجست ؟ از دست دادن بزرگترین چیزی بوده است که من در زندگی ام به دست آورده ام ! از دست دادن دستاورد من است و من به خوبی می توانم هر نوع از دست رفته گی را درک کنم با گوشت و پوست و استخوانم . پس وقتی آخرین تکه های آهن و ذرات تن های عزیز در آب فرو رفتند دوباره تصویر همه ی از دست رفتن ها به یادم آمد . آدم می ایستد و می بیند چطور بی آنکه بتواند کاری کند همه چیزش ،همه کسش ،همه ی امیدها و رویاهایش بقول فرخزاد در آن"دهان سرد مکنده  به نقطه ی تلاقی و پایان " می رسند . ده ها بار صحنه ی غرق شدن را نگاه کردم و کشتی های بسیاری را در دلم غرق شده یافتم و دلم را و نازکای پوسته ام را سوخته ی سوخته . جنگل ها بود در تنم، هزار افرا هزار کاج هزاران راش و بلوط ، آخرین شاخه نیز پیش از غرق شدن خواهد سوخت . 

پانوشت :
اگر مقدورتان است دل نسوزانید ! آنکه دلش را به دریا به اقیانوس می زند و آواره ی موج ها می شود گاه به کمترین ضربه ای ، جرقه ای ، نابود می شود ، نیست می شود و هیچ مرگی از این غمبارتر نیست .
                      
                                                 

                                           
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
... دیگری

نظرات  (۱)


از اونجایی که این حادثه زیاد درگیرم نکرده بود و نکرده, تا قبل از خوندن پستت اصلا توجه نکرده بودم به سوختن در آب! غرق شدن در آتش! که اسم کتاب بوکوفسکی چقد دردناک میتونه باشه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی